Przedszkole

Administrator  
Odsłony: 8533  

Propozycje zadań:

Zadania dla 6 latka:

Poniedziałek 30.03.2020

1.Proszę przeczytać wiersz Anny Łady-Grodzickiej "Wiosenne kwiaty"

- rozmowa o kwiatach wiosennych na podstawie wiersza, dostępnych ilustracji i doświadczeń dzieci.

  1. 2. Zabawa w przeliczanie

- dokładanie do zbioru tylu elementów by razem było 7; odkładanie ze zbioru elementów tak, by zostało ich 7.

Wtorek 31.03.2020

Literka "C , c"

- wyszukiwanie literki c w tekście,

- rysowanie rzeczy, które zaczynają się na c,

- podawanie przykładów wyrazów z głoską c  w środku i na końcu wyrazu,

- wybrzmiewanie sylab, głosek w podawanych wyrazach,

- lepienie kształtu litery c z plasteliny.

Środa 01.04.2020

Wiosenna improwizacja - korelacja muzyki z plastyką.

- dz. słucha muzyki " Cztery pory roku - Wiosna" i rysuje kształty, które odzwierciedlają nastrój utworu. Dziecko samo dobiera kolory i opowiada o swojej pracy.

Czwartek 02.04.2020

Kwiaty na parapecie

- założenie hodowli np. tulipana, hiacynta, czy pelargonii albo zwykłej cebuli (szczypior). Codzienna pielęgnacja i obserwacja zmian w wyglądzie

Piątek 03.04.2020

Pieczemy ciasto cytrynowe

Składniki:

 6 jajek

 375 g margaryny

 375 g mąki pszennej

 375 g cukru pudru

 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

 1 cytryna (skórka i sok)

 Składniki na lukier cytrynowy:

 300 g cukru pudru

 2 żółtka

 1 i ½ cytryny

 Przygotowanie ciasta cytrynowego

 Cukier puder i margarynę utrzeć na pulchna masę, po czym dodać po jednym całym jajku, ciągle ucierając. Do tej masy dodawać po jednej łyżce mąki zmieszanej z proszkiem do pieczenia, a na koniec sok i otartą skórkę z cytryny. Ciasto wylać na pergamin i piec na złoty kolor.

 Przygotowanie lukru cytrynowego:

 Cukier puder zmieszać z żółtkiem i dodać sok z cytryny. Podgrzać na lekkim ogniu. Ciepłą masę wylać na ciasto. Pozostawić do całkowitego wystygnięcia.

Smacznego

 

Zadania dla grupy „Pszczółek”  i  „Stokrotek”

W tym tygodniu konstruujemy  grę planszową „Szukamy wiosny”.

 

Do zrobienia gry będą nam potrzebne:

  • kartki (połowa kartki z zeszytu lub kartka ksero dzielona na 4
  • kredki, flamastry
  • klej, nożyczki
  • obrazki z zwiastunami wiosny - jaskółka, bocian, żaba, przebiśnieg, stokrotka, krokus, tulipan - (mogą o być obrazki rysowane przez dzieci, wycinane ilustracje z czasopism lub wydrukowane z internetu)
  • kostka do gry, pionki

Sposób przygotowania gry:

 

  • na osobnych kartkach narysuj lub przyklej wyżej wymienione zwiastuny wiosny
  • na na osobnych kartkach narysuj kolorowe cyferki z odpowiednim znakiem 1+,   2-,   3+,   4-,   5+,   6-.
  • przygotuj też kilka całkiem pustych kartek oraz kartkę z napisem START , META i STOP
  • ułóż kartki z obrazkami, cyferkami i pustymi kartkami dowolnie według własnego pomysłu

Zasady gry:

 

  • grę rozpoczyna osoba, która wyrzuci największą liczbę oczek na kostce
  • cyfry na kartkach oznaczają; + przesuwasz się do przodu tyle pół ile wskazuje cyfra, - przesuwasz się do tyłu tyle pół ile wskazuje cyfra
  • karki z obrazkami to zadanie do wykonania;

jaskółka - biegniesz dookoła pokoju 3 razy

bocian – stań na jednej nodze, pokaż jak klekoce bocian i podskocz 4 razy

żaba – pokaż jak porusza się żabka

 

przebiśnieg – 5 razy podskocz jak pajacyk

krokus – zrób 6 kroków do przodu i 3 do tyłu

stokrotka – szybki bieg w miejscu z jednoczesnym liczeniem do 7

tulipan – przytul się do osoby, która jest obok

STOP – tracisz 1kolejkę

pusta kartka – zadanie, które wymyśla dla ciebie osoba z którą grasz lub jest po twojej prawej stronie

Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.

Miłej zabawy.

 Grę można modyfikować i wzbogacać według własnego pomysłu.

Bardzo prosimy o przysyłanie zdjęć z wykonanych zadań do wychowawczyń  grup.

Propozycje dla najmłodszych Przedszkolaków 3-4 latków.

CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE

1.Pisanki,pisanki jajka malowane…- piosenka dla dzieci.(you Tube)

2.,,Pisanka’’- praca plastyczna. Potrzebne materiały: kolorowy papier, klej, nożyczki, piórko, itp. Wycinamy kształt jajka i dekorujemy pisankę.

3.,,Kurczątko- opaska na głowę’’- praca plastyczna. Potrzebne materiały: kolorowy papier- 3 kartki, nożyczki, klej, oczy można narysować. Z 2 kartek robimy opaskę na głowę dziecka, z trzeciej dziób i grzebień.

4.,,Zajączki’’-zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.(Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo i porusza  wszystkimi palcami).Gdy się jeden schowa ,ile tu zostanie?(Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk pierwszego zajączka, pozostałe 4 palce trzyma wyprostowane).Pięć zajączków małych kica po polanie.(Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej).Gdy się 2 schowają .Ile tu zostanie?(Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec wskazujący, pozostałe 3 palce trzyma wyprostowane).Pięć zajączków małych kica  na polanie. Gdy się3 schowają, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych kica po polanie .Kiedy 5 się schowa, ile tu zostanie? Pięć zajączków małych już do mamy kica. KOCHA  JE OGROMNIE MAMA ZAJĘCZYCA.

5.Wielkanocne śpiewanie-piosenka dla dzieci.(You Tube)

6.Gimnastyka przedszkolaka:

*spacer z gazetą lub książką na głowie,

*żabie skoki z obręczy do obręczy,

*śpiewające brzdące ,,A ram, sam, sam’’- piosenka dla dzieci. Pamiętajcie o tempie!

7.Koszyczek WIELKANOCNY-symbolika :

Koszyczek zwykle jest wiklinowy, wyścielony białą serwetką i przyozdobiony gałązkami bukszpanu, będącego symbolem nadziei na zmartwychwstanie.

*Baranek to symbol Chrystusa, przypomina nam o zwycięstwie życia  nad śmiercią.

*Chleb, który wkładamy do koszyka wielkanocnego symbolizuje

ciało  Chrystusa.

*Jajka wielkanocne czyli kolorowe pisanki są symbolem nowego życia, narodzin oraz zmartwychwstania.

*Kiełbasa i wędliny symbolizują dostatek, płodność i zdrowie.

*Sól natomiast chroni przed zepsuciem i symbolizuje oczyszczenie i prawdę.

*Chrzan symbolizuje ludzką krzepę i siłę, ma przypominać również Mękę Pańską, ze względu na ostry i cierpki smak.

*Co jeszcze możemy  włożyć  do koszyczka wielkanocnego?

*Babka wielkanocna jest symbolem umiejętności oraz doskonałości. Owoce, czekoladowe zajączki czekoladowe jajka.                 

                            

Zadania dla 6 latka:

Dzień I

Proszę powiększyć czcionkę i wydrukować.

Czytanie całościowo sylab otwartych.

  • z tą samą spółgłoską 

 la lo le lu li ly

 ma mo me mu mi my

 da do de du di dy

 pa po pe pu pi py

 ba bo be bu bi by

 ka ko ke ku ki ky

 na no ne nu ni ny

 wa wo we wu wi wy

  • z tą samą samogłoską

 la ma da pa ba ka na wa

 lo mo do po bo ko no wo

 le me de pe be ke ne we

 lu mu du pu bu ku nu wu

 li mi di pi bi ki ni wi

 ly my dy py by ky ny wy

Dzień II

Robimy Gniotka                                  

Potrzebne materiały:

- balon, butelka 500 ml, mąka ziemniaczana lub ryż, lejek, słomka lub wykałaczka, włóczka do zrobienia fryzury naszemu stworkowi oraz czarny marker.

 Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy naszego Pana Gniotka przywiązujemy włócz rysujemy markerem buzię.

Dzień III

 Czytanie wyrazów dwusylabowych o prostych sylabach otwartych.

Proszę powiększyć czcionkę i wydrukować.

Czytanie wyrazów sylabami i całościowo

 lala baba  papa data pada mapa rano pole  kino

 kura data pada tama mapa luty rano pole  sala woda ryba

 gapa  Ala Ela Ewa Ula Dana Lena Tola Mira Aga 

Dzień IV

Robimy tulipany

Potrzebne materiały:

- kolorowe słomki, kolorowy papier, nożyczki

Wystarczy tylko wyciąć kształt tego kwiatka, złożyć go w harmonijkę, zrobić dziurkę, przez którą należy włożyć słomkę i gotowe!

Dzień V

ZABAWY Z GUZIKAMI:

Cel: Kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym

  • Wysypujemy guziki i układamy spodeczki, następnie proponujemy dziecku „podzielmy guziki według kolorów, ale żeby nam się nie myliło, oznaczymy spodeczki” – kolorujemy kartoniki na takie kolory, w jakich mamy guziki i układamy obok spodeczków. Po posortowaniu guzików pokazujemy kolejne podzbiory i pytamy: te guziki są… a te…”, aby wyraźnie dziecku zasygnalizować oddzielność zbiorów.
  • Proponujemy inny podział guzików, ze względu na liczbę dziurek, na kartonikach rysujemy tyle kropek, ile jest dziurek: jedną dla guzików z „pętelką”, dwie dla dwóch dziurek i cztery dla czterech. Następnie dzielimy guziki i znowu podkreślamy podział na zbiory.
  • Guziki można też podzielić ze względu na wielkość. Na 3 kartonikach rysujemy kółka – od najmniejszego do największego i dokonujemy podziału zbioru guzików ze względu na wielkość. W trakcie sortowania zapewne okaże się, że jest spory podzbiór guzików, których nie da się przyporządkować. Takie guziki odkładamy na osobny talerzyk.

 

Dzień VI

 ZABAWA W SKLEP

Cel: Zgromadzenie doświadczeń logicznych, które przyczynią się do precyzyjnej klasyfikacji i kształtowania umiejętności definiowania obiektów u dziecka

Zabawa polega na „kupowaniu i sprzedawaniu” guzików. Zabawę zaczynamy od posortowania guzików na małe, średnie i duże (dzielimy i oznaczamy jak we wczorajszej  zabawie ) oraz odrzucenia średnich. Następnie dziecko wybiera, czy chce sprzedawać guziki małe czy duże. Wydzielamy miejsce z przesłoną - to nasz sklep. Następnie porządkujemy guziki (np. według zasady: pionowo kolory, poziomo liczba dziurek). Bawimy się: „Podobno w twoim sklepie są piękne guziki, wszystkie duże/małe, w takich kolorach (pokazujemy kartoniki) i z różną liczbą dziurek (też pokazujemy kartoniki). Chętnie kupię guzik niebieski z jedną dziurką, dziękuję. Teraz ty możesz kupić u mnie, jaki chcesz guzik?”. Kupujemy na zmianę, aż wszystkie guziki zostaną wymienione. Przejrzysty układ „kupionych” guzików pozwala dostrzec o jakie jeszcze guziki trzeba prosić, a przesłona czyni grę trudniejszą – jeśli jest to zbyt trudne, trzeba zdecydować, czy ją odsłonić, czy pozostawić.

 

Zadania dla 5 latka.

 Zakładamy kalendarz pogody;

  • przez siedem dni codziennie rysujemy obrazek z aktualną pogodą,
  • doskonalimy umiejętność nazywania kolejnych dni tygodnia,
  • dzielimy na sylaby nazwy zabawek i przedmiotów, liczymy ilość sylab, wybrzmiewamy pierwszą głoskę w nazwie.

Propozycje dla najmłodszych Przedszkolaków 3-4 latków

1. Piosenka,,Kwiatki, bratki ".

2. Wiosenny ogródek na oknie - hodowla cebuli, fasoli lub rośliny cebulowe.

3. Gimnastyka przedszkolaka-głowa, ramiona, kolana...

4. Tor przeszkód na dywanie. 

5. Gnieciuszki z masy solnej. Liczenie ile kulek udało się ulepić.

6. Opowiem Ci bajkę. Wspólne wymyślanie bajki.

7. Obserwacja hodowli. Co roślinom potrzebne jest do życia.

8. Zdrowe kanapki. Robienie kanapek. Wykorzystanie szczypiorku lub rzeżuchy  ze swojego ogródka na oknie. 

 

 

 

W przedszkolu każde dziecko traktujemy podmiotowo, indywidualizujemy pracę z dziećmi uwzględniając ich potrzeby i możliwości.

Stwarzamy dzieciom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości.

Rozbudzamy zainteresowania otaczającym światem, uczymy rozróżniania podstawowych wartości: dobra, miłości, przyjaźni.

Za cel stawiamy sobie dbanie o osobisty rozwój dzieci, aby przygotować je na wyzwania, które czekają je w  późniejszym życiu. Nasze przedszkole to miejsce, w który w atmosferze życzliwości i  wzajemnej akceptacji  spotykają się dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

 

Oferujemy dzieciom:

  • Naukę języka angielskiego
  • Naukę religii
  • Zajęcia logopedyczne
  • Udział w warsztatach teatralnych, muzycznych,  plastycznych, kulinarnych i przyrodniczo- ekologicznych
  • Udział w konkursach recytatorskich, przyrodniczych, muzycznych i plastycznych
  • Udział w imprezach kulturalno – rozrywkowych
  • Atrakcyjne wycieczki

 

Absolwent naszego Przedszkola:

  • Ma poczucie własnej wartości, wiary we własne siły, możliwości i umiejętności

wyraża swoje uczucia, potrzeby, oczekiwania i dostrzega je u innych

  • Jest kreatywny, aktywny oraz otwarty na otaczający go świat i ludzi poszukuje odpowiedzi na nurtujące pytania
  • Radzi sobie w sytuacjach trudnych
  • Dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych
  • Zna swoje prawa i obowiązki
  • Rozumie swoje prawo do uzyskania pomocy ze strony dorosłych
  • Zna i kultywuje tradycje rodzinne, lokalne i narodowe
  • Ma świadomość przynależności narodowej: rozpoznaje godło i barwy narodowe, rozumie pojęcie ojczyzna
  • Potrafi cieszyć się z własnych sukcesów i docenia sukcesy innych
  • Umie z godnością przyjmować porażki

 

Zajęcia kulinarne w przedszkolu - Mali Kucharze

Grupa czteroletnich „Żabek” to mali smakosze, przygotowują własne potrawy: sałatki owocowe, kanapki, tosty, gofry…….

Cele zajęć:

  • Zapoznanie dzieci ze sposobami zdrowego odżywiania
  • Zapoznanie z podstawowymi technikami kulinarnymi
  • Nauczenie i zastosowanie zasad higieny w kuchni
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kuchni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W poniedziałki kroją, obierają, mieszają składniki i maja przy tym mnóstwo radości. Tego typu zajęcia dają przedszkolakom wiele satysfakcji, uczą współpracy w grupie, wyrabiają umiejętności potrzebne w życiu codziennym.

Jest to doskonała okazja, aby każdy Niejadek przekonał się, że warto zarówno samemu przygotować  jak i zjeść posiłek.

Prowadzące zajęcia: Anetta Włodarz- Uszko, Elżbieta Chylińska

 

Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne „MALI BADACZE”

Nasze przedszkolaki wiedzą, że otaczająca nas przyroda jest bezcennym skarbem. Swoją postawę ekologiczną kształtują na zajęciach z cyklu „Mali  badacze” prowadzonych  przez panie Anety i Haliny. W sposób bezpośredni, przez obserwację i działanie, wspólnie poznają przyrodę. Doświadczenia i liczne eksperymenty na zajęciach rozbudzają ich ciekawość poznawczą, uczą jak dbać, o otaczające środowisko i rozumieć przyrodę.

Już na pierwszych zajęciach mali badacze poznawali zjawisko rozpuszczalności mydła. W wyniku obserwacji wyciągnęli następujący wniosek: mydło szybciej rozpuszcza się w ciepłej wodzie. Na zakończenie zajęć wielką radość sprawiło przedszkolakom dmuchanie baniek mydlanych.

Następnie eksperymentowały z:

- rozpuszczaniem się cukru, soli, mąki w wodzie,

- sprawdzały co pływa, co tonie.

Mali badacze z niecierpliwością oczekują na kolejne doświadczenia, na które zaplanowano następujące zagadnienia:

-Tajemnice wody

-Właściwości śniegu

- Kolorowi przyjaciele

- Czarodziejska flota- właściwości magnesu

- Papierkowo- właściwości papieru

- Badanie przepuszczalności gleby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prowadzące zajęcia: Anetta Włodarz- Uszko, Halina Kiełbasa