„Odwrócona lekcja”- uczeń w roli nauczyciela

Odsłony: 4734

515Kolejne takie lekcje w naszej szkole – lekcje biologii.

Uczniowie chętnie zgłaszają się do przeprowadzenia takich zajęć. Przygotowują prezentacje, opowiadają o swoich pasjach. Nauczyciel pełni tu rolę wspierającą. Prowadzenie lekcji przez uczniów uczy ich większego zaangażowania w proces uczenia się. Wyszukiwanie informacji, gromadzenie notatek, przygotowanie prezentacji – kształcą ucznia na wielu płaszczyznach. Samodzielne wystąpienie to dla ucznia wielka chwila. Gdy opowiada o tym, czym się interesuje – robi to z ogromnym zaangażowaniem, pokonuje tremę związaną z publicznymi występami, a także ma świadomość, że się na tym zna. Dodaje to mu pewności siebie oraz wpływa na pozytywną samoocenę.

Takie lekcje, z prezentacją hodowanych przez siebie zwierząt, przeprowadzili Paweł Szewczyk i Kacper Kolski. 514 1517516518